DrBonyadi
دکتر مسعود بنیادی
بورد تخصصی گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن
عضو نظام پزشکی کانادا
عضو آکادمی زیبایی آمریکا
عضو انجمن علمی پزشکی لیزری ایران

رینوپلاستی (جراحی زیبائی بینی)


بيني يكي از مهمترين اجزاء چهره بوده و شكل و هماهنگ بودن آن با ساير اجزاء صورت تأثير بسزايي در زيبايي ايفا مي كند. علاوه بر آن بيني بعنوان راه هوايي، در مرطوب كردن و گرم كردن هوا و فراهم نمودن مقداركافي هواي تنفسي نقش بسيار مهمي دارد. از بین تمام اعمال زیبائی ، جراحی بینی ( رینوپلاستی ) از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. درواقع لازمه انجام جراحی بینی چیزی بیشتر از مهارت جراحی است به عبارت دیگر جراحی بینی تلفیقی از علم و هنر است. برای آنکه عمل جراحی نتایج موفقیت آمیزی داشته باشد جراح بینی می بایست به آناتومی و فیزیولوژی بینی احاطه کامل داشته باشد . یک جراح بینی هیچگاه بینی را به طور جداگانه در نظر نمی گیرد بلكه آن را دركنار سایر اجزای صورت ارزیابی کرده و تناسب مطلوب را بین اجزای مختلف چهره برقرار می نماید . در مورد بینی این هماهنگی با درنظرگرفتن شكل واندازه ی مناسب برای هر صورت خاص، با برداشتن قسمتهای اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده ایجاد می شود .با ایجاد هماهنگی اجزاء صورت ، چهره ی فرد جذابیت بیشتر یافته و زیباتر میشود.
از بین تمام اعمال زیبائی، جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. درواقع لازمه انجام جراحی بینی چیزی بیشتر از مهارت جراحی است به عبارت دیگر جراحی بینی تلفیقی از علم و هنر است. برای آنکه عمل جراحی نتایج موفقیت آمیزی داشته باشد جراح می بایست به آناتومی و فیزیولوژی بینی احاطه کامل داشته باشد . یک جراح زیبایی هیچگاه بینی را جداگانه در نظر نمی گیرد بلكه آن را دركنار سایر اجزای صورت ارزیابی کرده و تناسب مطلوب را بین اجزای مختلف چهره برقرار می نماید . در مورد بینی این هماهنگی با درنظرگرفتن شكل واندازه ی مناسب برای هر صورت خاص، با برداشتن قسمتهای اضافی آن و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده ایجاد می شود .با ایجاد هماهنگی اجزاء صورت ، چهره ی فرد جذابیت بیشتری یافته و زیباتر می شود .

4 ویژگی مهم در جراحی بینی (رینوپلاستی) مدرن:

  • جراحی بینی با حفظ عملکرد تنفسی همراه می باشد، بدین معنی که نه تنها تنفس بیمار پس از جراحی دچار مشکل نمی شود، بلکه در صورت وجود مشکل تنفسی، بهبودی تنفس نیز حاصل می گردد.
  • عدم نیاز به قرار دادن تامپون بینی بعد از جراحی بینی – قراردادن تامپون داخل بینی با گرفتگی کامل بینی و خشکی دهان و نیز درد شدید هنگام خارج کردن آن همراه است.
  • بعد از جراحی بینی ، بینی متناسب با سایر اجزای صورت و کاملا طبیعی بوده و ظاهر بینی عمل شده را ندارد.
  • مقدار کبودی و تورم بعد از جراحی بینی به حداقل رسیده ، لذا بیمار سریع تر فعالیت های اجتماعی خود را از سر می گیرد.


در جراحي بيني كه براي بهبود شكل ظاهري بيني انجام مي شود، بخش هاي خاصي از بيني (استخوان و غضروف) تغيير داده مي شوند تا هماهنگي بيشتري با ساير اجزاي صورت برقرار گردد. براي اين كار مي توان از برش هاي جراحي بسيار كوچكي در داخل بيني استفاده كرد (جراحی بینی به روش بسته) و يا اينكه علاوه بر برش هاي فوق از برش كوچكي در ديواره بين سوراخ هاي بيني استفاده كرد (جراحی بینی به روش باز) .

در صورت تمایل به انجام مشاوره ی رایگان می توانید با تلفن های 22859098 (021) ویا 22865536 (021) تماس گرفته و یا به آدرس drbonyadimd@gmail.com ایمیل بزنید . در جلسه ی مشاوره ، جزئیات روش های مختلف جراحی بینی باز و یا بسته ( شامل مزایا و محدودیت های احتمالی آن ها ) با در نظر گرفتن ویژگی های چهره ی شما تشریح گردیده و تمامی اطلاعات ضروری در اختیارتان قرار داده می شود تا بر مبنای آن ، در مورد مناسب ترین روش جراحی برای شما تصمیم گیری شود .